Ремонт ГУР Камаз Ремонт гідропідсилювача керма Камаз — Ремонт рульової колонки Камаз, Ремонт рульової рейки Камаз, Kamaz.
Телефонуйте (098) 566-43-77
ГУР Камаз, Гідропідсилювач керма Камаз – система гідравліки, частина авто, з якої складається кермовий механізм. Гідропідсилювач керма корисний тим, що знижує зусилля при взаємодії з кермовим колесом, а також при керуванні автомобілем, так само нівелює поштовхи на нерівних дорогах, і контролює рух, якщо з шинами щось сталося, наприклад, вони пошкодилися. Ремонт гуру камаз 5320, 4310 стає необхідністю при тривалій експлуатації.
ГУР Камаз або гідропідсилювач керма складається з різних елементів, кожен з яких виконує свої функції:
Електроблок – регулює роботу гідропідсилювача на електронному рівні.
Робоча рідина – виконує роль передавача тиску на гідроциліндр від насоса, а також змащує елементи, зокрема пари тертя.
З’єднувальні шланги – служать для того, щоб з’єднати воєдино насос, гідроциліндр, а також розподільник між собою.
Гідроциліндр складається з штка, а так само хромованого поршня. Тиск, що створює рідину, перетворюється на енергію, яка штовхає поршень.
Розподільник – розподіляє рідину по всій гідросистемі, по всіх її порожнинах.
Насос ГУР Камаз – качає рідину та циркулює її по всій гідросистемі. Так зване серце гідросистеми.
Потрібно пам’ятати, що перевіряти і регулювати ГУР Камаз можна лише за однієї умови — коли двигун вимкнений, а так само коли вимкнена і рульова тяга (подовжня).
Перевірка та регулювання ГУР Камаз:
Рульове колесо – потрібно виміряти зусилля на рульовому колесі
Колеса – потрібно перевірити який тиск повітря створює в колесі, а таке яке у коліс балансування, так само потрібно перевірити чи є мастило в системі рульового управління.
Олія – потрібно відкрити резервуар насоса, де знаходиться масло, і подивитися наявність повітря, в системі його бути не повинно, так само масло не повинно текти і витікати, потрібно усунути всі витоку масла, подивитися масло на наявність забруднення механічними частинками, і подивитися осад, як на фільтрі насоса, так і на самому бочці його не повинно бути.
Рульові тяги – переглянути підшипники на колісних маточях, так само переглянути всі кермові тяги, подивитися як працюють амортизатори.
Якщо ви стежитимете за системою гідропідсилювача керма, проводити їй ТО, експлуатувати її в нормальних умовах, то пристрій ГУР Камаз може дуже довго і надійно працювати.
Які можуть бути несправності у ГУР Камаз
1. ГУР почав втрачати олію з гідросистеми.
2. Кермо перестало легко повертати в один і інший бік, почало прокручуватися важко.
3. З’явилися сторонні шуми або гучні шуми, коли працює насос.
4. Кермо крутиться швидко , а сам механізм кермового управління повільно або важко реагує.
5. На кермо почали передаватися якісь поштовхи або кермо почало обертатися і вагатися .
6. Стало важко утримувати кермо , коли їдеш прямо.
7. Кермо почав затримуватися на своєму зворотному ходу.
Щоб зробити ремонт ГУР КамАЗ 5320, 4310 , потрібно провести повну діагностику, і тільки після цього приступати до ремонту. Першочергова дія – потрібно переглянути тиск у рульовій системі, коли кермо знаходиться в одному і іншому крайніх положеннях, так само слід подивитися який максимальний тиск отримує насос, і який у нього приплив рідини.
Якщо ви бачите, що якась деталь зносилася , її потрібно замінити просто купити нову. Якщо гідропідсилювач стоїть в автомобілі, то ви не зможете зробити його ремонт, оскільки його потрібно зняти і потім ремонтувати. Варто пам’ятати, що самостійний ремонт це може призвести до наслідків, тому повне або часткове розбирання повинно проводитися фахівцями, в спеціалізованих підприємствах, які займаються ремонтом, на кшталт нашого Гідро Спец Маркет.
Як замінити масло в ГУР Камаз
Щоб замінити масло в гідропідсилювачі керма, його потрібно прокачати, ця дія прибере повітря із системи. Повітря в системі залишати не можна.
1. Для початку потрібно на кермовому механізмі відкрити клапан , його ще називають перепускний клапан.
2. Після цього стиснути пружини, що центрують . Це можна зробити проворотом керма вліво до упору.
3. Наповнити насос олією
4. Силовий апарат повинен бути включений, і в цей час ви заливаєте повільно і поступово масло , і дивіться, чи йдуть бульбашки повітря зі шланга. Якщо бульбашки перестали йти — то достатньо.
5. Закрутити назад клапан (перепускний клапан)
6. Знову ж стиснути центруючі пружини , тільки тепер кермо потрібно провернути вправо до межі, і пружини повинні стиснутися, і відразу повернути його назад вліво до упору, знову скрутити клапан перепускний, Щоб подивитися чи не виділилися бульбашки повітря. Після того, як все повітря вийшов клапан можна закрутити назад.
7. Робити дію з попереднього пункту, доки все повітря не вийде , а йтиме лише масло із клапана.
Схема роботи кермового управління гідропідсилювача керма ГУР Камаз 4310
Цифра на схемі | Позначення |
1 | Рульове колесо |
2 | Пружина запобіжного клапана фільтра гідросистеми |
3 | Фільтр |
4 | Насос гідропідсилювача керма |
5 | Перепускний клапан |
6 | Вал сошки із зубчастим сектором |
7 | Задня порожнина гідропідсилювача |
8 | Поршень-рейка |
9 | Сошка |
10 | Тяга поздовжня |
11 | Тяга поперечна |
12 | Переднє колесо авто |
13 | Магнітний затор |
14 | Кулькова гайка |
15 | Гвинт |
16 | Картер кермового механізму |
17 | Зворотній клапан |
18 | Запобіжний клапан на кермовому механізмі |
19 | Клапан керування гідропідсилювачем |
20 | Золотник |
21 | Завзятий підшипник |
22 | Плунжер реактивний |
23 | Пружина, що центрує |
24 | Кутовий редуктор |
25 | Передня порожнина гідропідсилювача керма |
26 | Лінія нагнітання |
27 | Карданний вал |
28 | Радіатор |
29 | Рульова колонка |
30 | Заливальний фільтр |
31 | Бачок насоса гідропідсилювача |
32 | Лінія зливу |
33 | Пружина перепускного клапана |
34 | Запобіжний клапан на насосі |
35 | Перепускний клапан |
A, B | Дроселюючі отвори |
I | Рух прямо чи нейтраль |
II | Поворот праворуч |
III | Поворот вліво |
Як зібрати або розібрати гідропідсилювач керма ГУР Камаз 4310 – Збірна схема гідропідсилювача керма ГУР КАМАЗ 4310
Управління рульове в зборі 4310-3400020 – Механізм рульового управління 53212-3400020
Цифра на схемі | Позначення | Каталоговий номер |
1 | Болт М8-6gх30 | 853354 |
2 | Шайба 8 пружинна | 1/05166/73 |
3 | Кришка передня | 4310-3401079 |
4 | Кільце ущільнювальне | 864201 |
5 | Кільце ущільнювальне | 864201 |
6 | Гайка М25х1, 5-6Н | 853512 |
7 | Шайба пружинна | 5320-3401373 |
8 | Гайка М10х1, 25-6Н | 1/21647/21 |
9 | Шайба 10 пружинна | 1/05168/73 |
10 | Підшипник завзятий | 864650 |
11 | Підшипник завзятий | 864650 |
12 | Механізм кермового управління у зборі | 4310-3400020 |
13 | Редуктор кутовий у зборі | 4310-3401710 |
14 | Сошка кермового керування | 4310-3401090 |
15 | Шайба | 853631 |
16 | Гайка | 853567 |
17 | Кулька-заглушка | 64707 |
18 | Болт М10х1, 25-6gх30 | 1/13069/21 |
19 | Шайба 10 пружинна | 1/05168/73 |
20 | Гайка М14х1, 5-6Н ОСТ 37.001.197-75 | 251648 |
21 | Кришка бокова | 4310-3401083 |
22 | Манжета ущільнювальна | 4310-3401029 |
23 | Кільце ущільнювальне | 864206 |
24 | Кільце ущільнювальне редуктора керма | 864203 |
25 | Втулка | 5320-3401791 |
26 | Кільце ущільнювальне | 864204 |
27 | Кільце завзяте | 862803 |
28 | Шайба регулювальна | 5320-3401140 |
29 | Шайба регулювальна (453471205) | 5320-3401141 |
30 | Шайба регулювальна | 5320-3401142 |
31 | Шайба | 5320-3401144 |
32 | Гвинт регулювальний | 5320-3401163 |
33 | Шайба завзята | 5320-3401176 |
34 | Вал сошки | 4310-3401065 |
35 | Манжета ущільнювальна вала сошки | 4310-3401029-10 |
36 | Шайба упорна ущільнювальної манжети валу сошки | 4310-3401789 |
37 | Картер механізму кермового керування | 4310-3401015 |
38 | Кільце ущільнювальне кермового механізму | 864207 |
39 | Кільце ущільнювальне кермового механізму | 864207 |
40 | Клапан перепускний | 5320-3401371 |
41 | Ковпачок клапана | 5320-3401377 |
42 | Кришка задня картера рульового керування | 4310-3401529 |
43 | Шайба 10 пружинна | 1/05168/73 |
44 | Болт М10х1, 25-6gх30 | 1/13069/21 |
45 | Втулка картера | 4310-3401076 |
46 | Манжета вала сошки у зборі | 864190 |
47 | Кільце завзяте | 864194 |
48 | Манжета зовнішня сальника сошки валу в зборі | 4310-3401030 |
49 | Кулька-заглушка | 864707 |
50 | Пробка магнітна в зборі | 2101-2401046 |
51 | Гвинт настановний | 4310-3401417 |
52 | Рейка-поршень | 4310-3401411 |
53 | Гайка кулькова | 5320-3401038 |
54 | Кулька-заглушка | 864707 |
55 | Жолоб кулькової гайки | 5320-3401179 |
56 | Кільце ущільнювальне рейки-поршня | 4310-3401415 |
57 | Кільце розпірне | 864208 |
Ремонт ГУРу Камаз 5320 – Схема пристрою кермової колонки Камаз 5320 – Схема ГУР 5320
- У лещата потрібно міцно закріпити кермовий механізм із вбудованим гідропідсилювачем і встановити в середнє положення вал сошки.
- Далі потрібно зняти бічну кришку, яка кріпиться на гайці та болтах із шайбами. Кришку зазвичай знімають із валом сошки.
- Після цього потрібно витягнути кільця ущільнювачів і манжету. Для цього потрібно трохи притримати вал, відкрутити гвинт і зняти кришку.
- Стопорне кільце просто так зняти не вийде. Для цього потрібні пасатижі, які призначені саме для таких операцій, їхній каталожний номер І-801.23.000
- Після стопорного кільця потрібно зняти спочатку шайби, а після цього кільця ущільнювача.
- Щоб зняти кільце ущільнювача і кришку потрібно згорнути болти і зняти їх з передньої кришки разом з шайбами кріплення.
- Щоб з кулькової гайки не посипалися кульки потрібно застерегти вал, щоб він не повернувся, зафіксувати його таким чином, щоб він не рухався. Мається на увазі вал провідної шестерні на кутовому редукторі.
- Так само фіксація валу робиться для того, щоб не зламати вусики на шайбі, і щоб різьблення на гвинті не вийшло з ладу і не пошкодилося, або сам гвинт не зловив клин.
- Далі ми згортаємо гайку, і починаємо знімати шайбу, після цього підшипник (самий 1-й).
- На кріпленні клапана управління ГУР теж слід зняти болти, шайби і гайки.
- Уважно стежте за тим, щоб не потрапили реактивні плунжери з клапана управління.
Розбирання насоса та ремонт ГУРу Камаз 5320, 4310. Що всередині?
- Підшипник (другий) потрібно зняти з гвинта, а так само з гвинта потрібно зняти клапан управління повністю весь, в зборі.
- Після попередніх маніпуляцій нам потрібно зняти ущільнювальні кільця, з редуктора, з його каналів високого тиску.
- Щоб зняти кутовий редуктор у зборі з гвинтом та поршнем рейкою, потрібно згорнути болти та шайби кріплення, а також гайки.
Як вивернути настановні гвинти – спеціальний пристрій (пристосування). Також підходить для випресовування кулькової гайки.
- Щоб встановити в лещата поршень-рейку, а також гвинт з кільцем розпірного, їх потрібно витягнути або зняти з кутового редуктора.
- На малюнку вище показано пристрій, з його допомогою знімаються гвинти, і випресовується кулькова гайка.
- Після цього потрібно притримати жолобки, щоб вони не випали, скручуємо гвинт із поршня.
- Підготувати якийсь судок для кульок. Виймаємо жолобки і згортаємо гвинт так, щоб посипалися кульки. Загальна кількість кульок – тридцять одна штука (31). У цей же судок з кульками кладемо і кулькову гайку і гвинт. Якщо ви покладете різні судки, то може цей комплект розкомплектуватися, і ви просто не зберете його назад.
- Після попереднього кроку потрібно зняти плаваючу втулку.
- Знімаємо кільце ущільнювача.
- Знімаємо стопорне кільце.
- Зливна пробка скручується з картера.
- Перепускний клапан у повному зборі скручується з картера після зливної пробки.
- Знімаємо завзяте кільце.
- Знімаємо манжети.
- Випресовуємо втулку.
- Знімаємо задню кришку з кільцем (ущільнювальним), попередньо згорнувши болти та шайби із задньої кришки.
Ремонт рульового насоса КАМАЗу та як прокачати ГУР
- Кутовий редуктор, також потрібно закріплювати в лещатах.
- З кріплення на кришці корпусу шестерні (провідної) згортаються гвинти та шайби.
- Після цього знімають захисний ковпак, потім знімають кришку.
- Далі знімають ведучу шестірню і корпус у повному зборі, але перед цим потрібно зняти уперті кільце, а також кільце ущільнювача, а так само манжету.
- Щоб зняти кільце ущільнювача з корпусу, а так само витягнути від туди шестірню і підшипник потрібно попередньо скрутити гайку.
- Далі справа за другим підшипником, його випресовують із корпусу.
- Після цього беремо знімач і випресовуємо підшипник із валу шестерні.
Ключ для викрутки завзятої кришки Камаз
Щоб зняти наполегливу кришку , нам знадобиться спец ключ, він показаний на малюнку вище. Для початку ми знімаємо кільце ущільнювача, далі випресовуємо шестерню (відому) у повному зборі разом з усіма підшипниками, після чого знімають кільце (завзяте). З валу шестерні потрібно спресувати підшипники, це можна зробити за допомогою знімачів. Будьте уважні з тим, що шестірні не можна розукомплектувати, ні ведучу, ні ведучу.
Реактивні плунжери потрібно зняти з корпусу клапана керування. Також звідти знімається і зворотний клапан із золотником і реактивними пружинами.
Пам’ятайте, що потрібна позначка реактивних плунжерів маркером чи коректором, оскільки вони не розукомплектовуються, тому що золотник і відповідно плунжери підібрані спеціально під отвори на корпусі клапана.
Далі потрібно скрутити гайку і згорнути регулювальний гвинт , і знову ж таки, бути уважним, Щоб пружина та голка випадково не випали. Після цього потрібно зняти все це, і витягти кільце ущільнювач.
Якщо вам потрібна заміна якихось деталей, чи їх чищення, потрібно розбирати і зворотний клапан .
Щоб витягти кульку , потрібно провести маніпуляцію з розгинанням і згинанням шплінта.
Після того, як зняли деталі, їх потрібно обдати повітрям під тиском і ретельно помити.
Дефектування деталей. Як бракувати деталі. Шлюб деталей Камаз. Ремонт гуру КамАЗ 5320, 4310.
Іноді ви бачите, що на голчастих підшипниках є знос чи якісь ямочки чи отвори, то це все йде у сміття.
За умови якщо ви бачите, що на кільцях , на їх робочих поверхнях, теж якісь механічні вади, це теж можна викидати і замінювати на нове.
Якщо ви бачите що на підшипники важко провертають кільця, то їх теж потрібно замінити. Осьовий зазор повинен не перевищувати 0,3 мм. Визначити його можна щупом.
Уважно потрібно подивитися на картер кермового механізму , т.к. його теж можна одружитися. Це можна визначити якщо на ньому починають зустрічатися тріщини, злами, його підкорило, або на ньому почали зношуватися отвори більше ніж на 105,05 мм (якщо йдеться про поршень рейку) або до 58,04 мм (якщо йдеться про втулку). Ви бачите, що на дзеркалі циліндра є задираки, їх можна полагодити за допомогою механічної обробки.
Також якщо на поршні-рейці , на робочій поверхні зубів, ви бачите відколи, викрашування, обломи, тріщини, або знос по зовнішньому діаметру більше ніж на 104 мм або знос канави до 93,45 мм, то це теж бракується. Або раптом різьблення зірвалося, це можна не бракувати, а полагодити або відновити.
За умови, якщо на валі сошки або на поверхнях зубів ви також виявили відколи, викрашування, обломи, тріщини або видиме зношування, то її теж бракують. Щоб це перевірити знос по зовнішньому діаметру повинен бути не менше ніж 57,92 мм, а канава під кільце ущільнювача по ширині повинна бути не більше ніж 1,85 мм.
Гвинт рульового керування Камаз
A. Якщо на гвинті кермового керування ви побачите злами, тріщини, вм’ятинки від куль або задерлася поверхня, але гвинт потрібно заблокувати.
a. Канави повинні бути не більше ніж 5,5 мм
b. Іноді можуть зноситися шліци. Ширина повинна бути не менше ніж 5,95 мм.
c. Канави кільця ущільнення повинні бути не більше ніж 2,5 мм.
d. Зовнішній діаметр шийок повинен бути не меншим, ніж 29,9 мм
B. Якщо різьблення зносилося або зірвалося, його можна відновити.
Насамперед якщо на корпусі на кутовому редукторі є злами, зносилися отвори під підшипники більше 80,05 мм, тріщини, його можна викидати або віддавати в браковку. Різьблення зносилося або зірвалося – його можна відновити.
Іноді на провідній шестерні є злами, обломи, раковини на зубчиках, тріщини, або зубчики зносилися, якщо шийки валу зовні діаметром більшої шийки не менше ніж 25,0 мм і щонайменше 21,97 мм, або якщо відбулося скручування шліців, то її бракують.
На веденій шестірні є злами, обломи, раковини на зубчиках, тріщини, або зубчики зносилися, якщо вал зовні по діаметру зносився не менше ніж 50,007 мм і западини шліців шириною більше 6,08 мм, то її бракують.
На завзятій гайці є злами, обломи, тріщини при ширині на канавці більше 2,3 мм, її піддають браковці. Наприклад, якщо зірвалося різьблення — його можна відновити.
Якщо на плаваючій втулці є злами, обломи, тріщини або діаметр розносився до 30,043 мм, то її потрібно забракувати.
Корпус клапана керування гідропідсилювачем Камаза
Якщо на корпусі клапана гідропідсилювача керма є злами, обломи, тріщини, задерлася поверхня ( A, C ) – на малюнку вище, або почала руйнуватися кромка ( B ), то корпус клапана можна бракувати. Заміна сідла клапана застосовується, якщо поверхня стала овальною або з’явилися вибоїни ( H ). На малюнку показані різьблення ( D, E, F ), якщо вони зірвані, їх можна відновити.
Якщо на золотнику клапана гідропідсилювача керма є злами, обломи, тріщини, задерлася поверхня, його можна бракувати.
Якщо зламалася голка на запобіжному клапані , або погнулась, або на ній є якісь зайві частинки, або поверхня почала зношуватися не рівномірно, її можна бракувати.
Складання рульового механізму ГУР Камаз 4310, ремонт гуру Камаз 5320, та будь-який інший Камаз
Коли збирають рульовий механізм у зворотний клапан (його корпус), то туди закладають кульку, і роблять установку шплінта. За розміром зовнішньої поверхні загинають кінчики шплінту канавку кільця корпусу. Також, будьте уважні, шплінт не можна повторно використовувати, а також не можна Щоб виступали відігнуті від нього кінчики.
Золотник потрібно вставити в корпус клапана керування, проточкою до кутового редуктора. Коли золотник переміщається, його рухи повинні бути максимально плавними, не повинно бути ніяких стопів і заїдань. Зворотний клапан, пружини і плунжери вставляють в отвори клапана управління (які глухі). В отвори, що наскрізні, потрібно вставити пружини з плунжерами, по 2 шт. Потрібно подивитися на мітки плунжерів і знайти їх фаски, зовнішню сторону, і по мітках на зовнішній стороні переміщатися максимально повільно.
Кільце-ущільнювач потрібно надіти на регулювальний гвинт. На корпусі клапана потрібно знайти гніздо, туди поставити пружину, а також голку, і згорнути регулювальний гвинт, накрутити зверху гайку.
Відома шестерня . На цю шестірню потрібно встановити і запресувати підшипник, далі втулку, далі ще один підшипник, проточкою на зовнішній стороні обойми, і в цю проточку встановлюють кільце (наполегливе). Всю у зборі шестерню ставлять у корпус редуктора. Кільце ущільнювача ставиться на кришку (упорну), кришку накручують на редукторний корпус до стопора, вдавлюючи край на буртику корпусу на редукторі в кришку, а точніше в її проріз. Підшипник слід запресувати у корпус шестерні (провідної). Далі ці дії відбуваються і з другим підшипником, пресують їх у корпус, і ставлять кільце-ущільнювач.
ГУР 4310 регулювання валу сошки та правильне встановлення сошки
Потрібно перевірити як ходить шестерня . Вона має ходити з легкістю. Це перевіряється за допомогою завороту гайки. Так само не повинно бути ніякого переміщення по осі, і переконавшись у цьому, продавлюють буртик на гайці у вал шестірні, її паз.
Після того, як ведучу шестерню на кришку її корпусу потрібно впресувати манжету, а потім шайбу, і завзяте кільце.
Прокладки потрібно встановлювати так само і на верхній фланець в корпусі редуктора, після прокладок ставлять шестерню (ведучу), у повному складанні, кришку з її корпусу, також у повному складанні, і здійснюють регулювання зачеплення на шестірнях.
Щоб відрегулювати бічний зазор на шестерні , в їх зачепленнях, потрібно підібрати прокладки. Прокладки повинні за товщиною не перевищувати 0,05 мм, не менше ніж 3 шт. Між парою зубчиків, зазор збоку повинен бути не більше ніж 0,1 мм. Перевірити пляму контакту потрібно так — подивитися, де вона знаходиться. Має бути рівно посередині зуба. Момент, з яким провертається шестерня має бути не більше, ніж 49 Н×см або 5 кгс×м. Після того, як пройшло регулювання зачеплення на шестернях, потрібно поставити кришку, прикріпити трьома болтами та шайбами, поставити кільце-ущільнювач, та ковпачок для захисту.
Після того як пройшло пресування манжети і втулки в сам картер, можна встановлювати кільце (уперте) . Шайбу потрібно встановлювати з протилежного боку в картер, опресувати манжетку і вкласти в проточку кришки кільце-ущільнювач. На сам гвинт потрібно ставити кільце-ущільнювач і кільце-стопор, гайку, втулку. Беремо гайку кулькову, дивимося на її фаску і в бік гвинтової канавки встановлюємо. В результаті втулку потрібно ставити до шліць гвинта, ставити її плоскою стороною.
ЦІНИ
Ремонт вузла | Ціна ремонту |
Ремонт ГУРу Камаз 5320 | 4900-5500грн, точніше після дефектування |
Ремонт ГУРу Камаз 4310 | 5900-6500грн, точніше після дефектування |
Ремонт ГУРу МТЗ | |
Ремонт ГУРу Валдай | |
Дефектування | безкоштовно |
Купити новий гур Камаз |
Ремонт гідравліки , по всій території України, найкращі та чесні ціни!
Зможемо відремонтувати ваш гур або гідропідсилювач керма на Камазі. Телефонуйте за телефоном +38 (098) 566-43-77 або залишайте заявку на сайті.
Антон Зотов –
Сделали еврик хорошо, забирать приезжал лично с Запорожья. Спасибо, что гостеприимно встретили, ребята молодцы!
Антон Зотов –